Skip to content
14/01/2012 / gjmbennink

‘Retailsector heeft nieuwe businessmodellen nodig’

AMSTERDAM – MKB-Nederland gaat ondernemers in de retailsector ondersteunen

bij het maken van nieuwe businessmodellen. Die zijn hard nodig, met name vanwege

de invloed van internet.

 

© ANP

Dat meldt de ondernemersorganisatie vrijdag op haar website.

De retailsector heeft te maken met diverse ontwikkelingen waar ondernemers en vastgoedbedrijven op in moeten spelen.

De winkelleegstand neemt in rap tempo toe en wordt nog eens versterkt door de groei van internet als verkoopplaats, de economische teruggang, vergrijzing en veranderend koopgedrag. Ondernemers verruilen steeds vaker hun winkels voor afhaalpunten buiten het centrum.

Een op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, stelde Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit, eerder deze maand tegenover NUzakelijk.

 

Wetgeving

 

MKB-Nederland zegt zich de komende tijd hard te gaan maken voor het wegnemen van belemmerende wet- en regelgeving. Ook gaat de organisatie ondernemers ondersteuning bieden in het behalen van online rendement en het bevorderen van hun (online) verkopen.

De betrokken partijen zullen de komende tijd vaker bijeenkomen om te praten over de veranderingen binnen de sector.

© NUzakelijk
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: