Skip to content
15/03/2012 / gjmbennink

Verbeter uw groeimogelijkheden

Om het maximale uit een bedrijf te halen, dienen uw Business, Organisatie en Systemen goed op elkaar te zijn afgestemd. Na een goede analyse van uw business kunt u verbeteringen doorvoeren en bewaken (Meten) die leiden tot een optimale product / markt combinatie.

Aanbod

Wat is de toegevoegde waarde van uw bedrijf. in de markt? Wat biedt u de klant? Met de juiste waardepropositie bepaalt u de beste mix van producten en/of diensten in relatie tot uw doelgroep. Dit als basis voor de juiste marketingstrategie.

Doelgroep

Welke klant wilt en kunt u optimaal bedienen? Wie zijn uw klanten en wat zijn hun behoeftes? Hoe herkennen (potentiële) klanten zich in uw producten en/of diensten Hoe blijven bestaande klanten betrokken bij uw product? Door specifieke klantrelaties te onderhouden, verhoogt u de kans op vervolgopdrachten en verbetert de waardepropositie van uw bedrijf.

Kernactiviteiten

Welke activiteiten zijn nodig voor het leveren van uw producten. Kan dit ook op een andere manier worden bereikt? Schoenmaker blijf bij je leest. Doe waar u het beste in bent. Besteed andere zaken uit aan gespecialiseerde partners. Maak gebruik van ketens en zorg zo voor de beste waardepropositie ten opzichte van uw concurrenten.

Financiën

Uw diensten en/of producten moeten onder aan de streep geld opleveren. Hoe genereert u inkomsten uit uw onderneming? Uit verkoop, licenties, gebruik, abonnementen, huur of andere vormen? Als de klant uw prijs te hoog vindt, bedenk dan hoe u deze kunt verlagen.

Door kosten af te zetten tegen de middelen krijgt u een beeld hoe kosten bijdragen aan uw propositie c.q. resultaat. Wellicht kunnen bestaande middelen door goedkopere worden vervangen of het aantal activiteiten worden beperkt.

Klant

De uitstraling van uw bedrijf bepaalt mede of klanten zaken met u willen en/of blijven doen. Welke indruk laat u bij uw klanten achter?

Een klant doorloopt verschillende aankoopstadia. Hoe begeleidt u (potentiële) klanten in de aanschaf en het gebruik van uw product en/of dienst? Weten klanten u te vinden, en hoe zorgt u ervoor dat uw klanten structureel zaken met u doen? Het onderhouden van klantrelaties eindigt niet na de verkoop.

Businesmodel

De verschillende aspecten van de business in kaart gebracht, leiden tot een business model. Een goede analyse van uw bedrijf laat zien of er gestuurd wordt vanuit aanbod, vraag, middelen, financiën of een mix hiervan. Dit inzicht vormt de basis voor verandering naar een beter bedrijfsresultaat.

 

 

http://www.beyondambition.nl/Nieuws/Nieuws/Verbeter-uw-groeimogelijkheden/

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: